Saturday 14 July 2018

Lulus Google Adsense + Akhirnya Muncul...

Assalamualaikum semua...

Seperti tajuk di atas... alhamdulillah... akhirnya lulus Google Adsense. Dan setelah lama menghilang, akhirnya hari ini singgah berblogging.



Serasanya dah lebih sebulan aku tak berblogging. Sebenarnya tak sibuk tapi buat- buat sibuk mengalahkan menteri dalam parlimen. Boleh dikatakan, aku dalam mood bercuti. Bercuti dari belajar dan bercuti dari latihan industri. Penangan LI buat aku malas tuk berblogging. 

Balik kepada tajuk pertama. Sebenarnya aku dah tak ingat bulan berapa aku sign up dengan Google Adsense ni. Awal- awal dulu rajin gak la bukak emel kut ada berita gembira. At last, takde. Padan dengan muka aku. Itulah orang tua cakap, jangan mengharap! Jangan mengharap!

Dan disebabkan LI pun dah habis. Dah sudah tidak menjadi kepentingan untuk aku selalu bukak emel. Akhirnya, aku biarkan emel bersawang. Tapi bukak hari ni tetap tak bersawang gak. Ceh! Hiper!

Ya! Dah lama aku tak bukak emel yang link dengan Google Adsense. So semalam aku bukak. Actually... untuk buat kerja lain. Dannnnnnnnnnnn... (Biar nampak suprise gitu.....) blog aku lulus Google Adsense. Ha! Itu ajelah nak habaq mai.

Kita teruskan lagi kepada hikayat perkenalan aku dengan benda alah ni aka Google Adsense.

As a newcomer jakun jugak aku dengan benda ni. Banyak gak la aku berblog walking... dan google itu ni (hambek kau! usaha aku tu mengalahkan nak cari jurnal buat thesis) dan aku pun register dengan Google Adsense (pendekkan kepada GA... malas taip punya pasal). Aku register main- main gitu... sebab tak biasa dengan benda alah ni kan. Waktu ni, blog aku masih hampeh lagi... Sssangat hampeh kau! Tragis bila ingat. Waktu aku register, tak salah aku content kat blog aku tak lebih 5 .. Maybe 3 atau 4 gitu. Serius.. Lupa! Lepastu Sssssiap register dan ha tunggulah jawapan pihak di sana.

Awal- awal gitu rajin la tengok emel. Bila emel diorang tak sampai. Takyahyah mengharapkan kepada insah yang tak sudi kat kita. (Gitulah aku dikecewakan pada bulan pertama register benda alah ni). Dan aku pun mulalah sedar diri bahawasanya content dan blog aku ni tak berapa tip- top. Solutionnya, aku upgrade ah blog aku. Letak itu... Letak ini.... Daripada blog yang hampeh menjadilah kepada blog yang kureng hampeh. 
Aku letak HOME... ABOUT... SITEMAP... DISCLAIMER... CONTACT ....(katanya penting untuk lulus GA)




Lepastu aku touch- up sikit rupa blog yang sememeh je aku tengok... menjadilah kepada warna putih... seputih- putihnya... Yang mengingatkan kalian mati itu pasti. Ceh! Takde ah. Aku tak tau nak kasi warna apa. At last, aku putihkan aje. Nampak tak kerja nak senang aku tu.

Agak lama menunggu (kes takleh move- on ni) aku decide nak request untuk kali ke-2. Tapi aku cancelkan niat. Pujuk la diri sendiri. Ada la tu rezeki. Cuma cepat atau lambat aje... (Sungguh husnuzon aku kat benda alah ni)

At last... 04/07/18 lulus gak. Maybe diorang pun dah agak menyampah dengan aku so diorang bagi jelah. 

Itu jelah serba sedikit kisah aku dengan benda alah ni. Ya! Tak berapa syahdu. Tapi agak sendu.

Itu je. Kbai!

3 comments:

  1. jelesnya tengok sebab tak pernah lulus walaupun berpuluh kali request :(

    ReplyDelete
  2. tahniah bean..haha lawak baca post bean

    ReplyDelete
  3. tahniah tuan...

    kalau nak baca story seram jemput singgah blog saya ya... terima kasih...

    ReplyDelete

Feel free to call me (Bean) and be nice okay