Sunday 28 October 2018

Review Detective Conan: Zero The Enforcer (2018)

Salam hujung minggu semua...

Alhamdulillah... Selesai test Mathhhhhhhhhhhhhh. Serius rasa lega. Balik bilik terus terjun atas katil macam seminggu tak jumpa sebab otak penat, tenaga pun kurang.

By the way... its movie review time! 

Review Detective Conan: Zero The Enforcer 

Review Movie: Detective Conan, Zero The Enforcer 2018

What’s?

-Anime: Jepun
-Release: Apr 2018
-Genre: Crime, Thriller
-Rating: Di bawaaaahhh.. Huhuhu

Cast?

Kalau korang fan giler dengan Conan seperti biasalah cast dia Conan- Mouri Kogoro- Ran Mouri- Professor Agasa- Haibara and The Gang- Insp Meguri and The Gang-..... 

Tapi movie kali ini ada TORU AMURO. Jarang amatlah scene dia dalam DC ni sebenarnya. Tapi kali ini Amuro dapat watak besar gaklah dalam movie ini. Biasanya, Amuro akan keluar bila ada scene pasal Jin punya organization (siapa minat Conan, mesti tau punya pasal Jin)

Selain Amuro ada gaklah watak- watak yang lain. Eri, mak kepada Ran pun join sama. 

Sinopsis DC Zero The Enforcer:

-Movie ini bermula dengan letupan di sebuah bangunan yang akan berlangsungnya sebuah persidangan, ‘Tokyo Summit.’ Dijadikan cerita, suspek pengeboman adalah Kogoro Mouri. (Gelak jer aku dengan member bila Mouri kena tuduh- Tak sedarkah semua, Conan tu yang bijak sebenarnya)

Sambung cerita... Bila Mouri ini ditahan, Ran pun apalagi... terus ah nangis & call Shinichi Kudo. Nah... dekat sinilah Kudo/Conan ikut selesaikan kes. Conan ini dah syak dekat Amuro. 

*Aku pun ikut sama tuduh Amuro. Banyak giler ah watak- watak dalam ini jadi mangsa tuduhan aku.. Tachibana si lawyer pun ikut kena tuduh. Dan biasalah, suspeknya orang tak disangka- sangka.

Review aku:

-Disebabkan aku ini kipas susah mati DC dah tentulah aku cakap best gilerrrr. Disebabkan aku minat gak, movie ni tak buat aku rasa mengantuk. By the way, takde ah scene sleeping Kogoro Mouri.

-Memang panjang punya akal la Gosho Aoyama ni. Tiap scene ada relation antara satu sama lain. 

-Ada unsur- unsur Family dekat sini. Part paling touching part Haba-231- Korang yang belum tengok, aku sangat rekomen untuk korang tengokkkkk. 

-Part Amuro drive waktu jame.. Perghhhhh!!!! Hancur lebur teori Sains. Einstein tengok mau menangis!

-Part aku tak suka sikit adalah tentang Ran yang asyik nangis- nangis lepastu nak gak depend pada Shinichi. Sakit jiwa gak la aku kat dia.

Rating aku:
9.8/10

5 comments:

  1. Pergh lama dah tak melayan tengok Det.Conan, animenya mahupun manganya. Boleh la nak melayan animovie ni nanti... nice review :D

    Btw, layan komik indie tempatan tak? Meh ler join CONTEST GA: Isi Buih-kata Komik gua nih... hadiahnya komik indie tempatan edisi terhad! ;3

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak, baru perasan comment ni. terlepas GA la kiranya ni

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Feel free to call me (Bean) and be nice okay